Veuve Clicquot La Grande Dame 2008 0,75 l Zobrazit větší

Veuve Clicquot La Grande Dame 2008 0,75 l

3 799 Kčs DPH (5 065 Kč/l)

Běžná cena 3 990 Kč

Skladem

(Doručíme již dnes - kurýr Praha)

Nákupem získáte: 759 bodů

Země: FrancieObjem: 0,75 l
% alkoholu: 12,5
3 x hodnoceno

Více informací

Elegantní láhev je uzavřena v krásném a luxusním obalu.


Veuve Clicquot La Grande Dame je vlajkovou lodí společnosti Veuve Clicquot a na své označení "Grande" má zcela oprávněný nárok. La Grande Dame je směsí hroznů z révových keřů, které koupila madam Clicquot již před takřka dvěma staletími, a které patří k nejproslulejším v oblasti Champagne. Výrazné zbarvení, jemná perlivost, květinová vůně a ovocné tóny meruněk a broskví v chuti charakterizují to nejlepší, čeho se dá v místních sklepích dosáhnout.

Zdařilé spojení dvou odrůd, 10 % jemného Chardonnay a 90 % typického Pinot Noir, představuje cuvée, které při dobrém ročníku nic jiného nepřekoná.

Informace o značce

V roce 1798 se Barbe Nicole Ponsardin vdala za Françoise Clicquota, který měl se svým otcem podnik. Po Françoisově smrti v roce 1805 se jeho vdova (Veuve Clicquot Ponsardin) rozhodla tento rodinný podnik převzít. Časem si získala přídomek La Grande Dame de la Champagne.

Zobrazit více informací Zobrazit méně informací

Když Philippe Clicquot zakládal rodinný vinařský podnik, vlastnil několik dobře položených vinohradů. Madame Clicquotová, využívající svoji pozoruhodnou intuici, pokračovala v nákupu dalších kvalitních vinic, které dnes známe pod souhrnným názvem Grand Cru. Rodinné vinařství, postupně se rozšiřující o vinice dávající ty nejlepší hrozny, se stalo silným základem pro současný vinařský podnik výjimečných kvalit. Vdova Clicquotová také vynalezla pupitr (zařízení tvaru velkého A, skládající se ze dvou perforovaných dřevěných ploch do kterých se vkládají láhve vybavené tirážním likérém) a remuage (systém odstranění usazenin v láhvi).

Kotvu, křesťanský symbol naděje a silných základů, si v roce 1798 vybral Philippe Clicquot, zakladatel značky, za motiv na značení korků – v době, kdy ještě neexistovaly etikety, bylo značení na korcích jediné, co odlišovalo jedno víno od druhého. Kotva symbolizující naději byla také ideálním motivem pro mladého podnikatele, který věřil v budoucí prosperitu svého nového podniku. Madame Clicquotová poté, co v roce 1805 převzala vinařský podnik, pokračovala v tradici kotvy na korku. Kotva se stala věrným společníkem značky po celá staletí, stejně jako Veuve Clicquot Ponsardinová zůstala věrná jejím symbolům a kořenům.

Dynastie Clicquot-Ponsardin se drží odkazu „kvalita před kvantitou“, což je garancí vysoké úrovně neodmyslitelně patřící k této značce.

Zobrazit méně informací

Související produkty