Moet&Chandon MC III 0,75 l

10 900 Kčs DPH

Běžná cena 11 600 Kč

Skladem

Nákupem získáte: 2180 bodů

Země: FrancieObjem: 0,75 l
% alkoholu: 12,5
9 x hodnoceno

Více informací

Moët&Chandon přichází poprvé ve své historii s víceročníkovým cuvée MCIII. Označení MCIII zahajuje zcela novou kapitolu v dějinách Moët&Chandon i v celém světě šampaňského. Jedná se o zcela první víceročníkové šampaňské z archivních vín, která zrála ve třech různých prostředích: v oceli (nerezové tanky), dřevě (dubové sudy) a skle (skleněné láhve). Vinařství Moët&Chandon se při zrání vína podařilo využít předností každého z těchto materiálů, a tím zvýraznit a zhodnotit charakteristické vlastnosti jednotlivých složek výsledného cuvée. Takto výrazný krok si vyžádal také zcela nové, originální pojetí láhve. Ta byla vyrobena ve známé sklárně Zalto Denk’Art a díky stříbrným prvkům ve tmě světélkuje. Sama láhev je uložena v dřevěném dárkovém boxu. Doba zrání – 10 let 

Informace o značce

Moët & Chandon, Moët et Chandon nebo Moët, je francouzský výrobce šampaňského. Spolumajitel této značky je koncern LVMH - Moët Hennessy Louis Vuitton. Moët et Chandon patří mezi největší světové firmy distribující šampaňské. Podnik byl založený v roce 1743 vinařem jménem Claud Moët. Dnes firma vlastní více jak 1 000 ha vinic a ročně vyprodukuje přibližně 26 miliónů láhví.

Zobrazit více informací Zobrazit méně informací

Začátky

Moët et Chandon začali podnikat nejprve pod názvem Moët et Cie, (Moët & Co.); firmu založil vinař Épernay Claude Moët v roce 1743 a začal prodávat své víno z Champagne do Paříže. Během vlády Ludovíka XV. se zvýšila ve Francii poptávka po šumivém víně. A po přebrání podniku synem Claude Moëta Claude-Louisom, začala být firma Moët hlavním dodavatelem pro šlechtu a aristokracii v okolí.

Moët začal v roce 1750 podnikat s Madame de Pompadour, která přinesla toto šampaňské do Compi?gne. V tomto roce také začal vyvážet své produkty do Německa, Španělska, východní Evropy a britské koloniální Ameriky. V roce 1792, po smrti Claude Moëta, jeho vnuk Jean-Rémy Moët převzal kontrolu nad firmou Moët et Cie, a rozšířil podnikání o nákup vinic Abbey of Hautvillers, kde mnich Dom Pérignon zdokonalil výrobu šampaňského.

Působení v 19. století

Na začátku tohoto století vyzdvihl firmu na mezinárodním trhu Napoleon Bonaparte. Dopomohl k tomu tehdejší ředitel firmy Jean-Rémy, když se osobně setkal v roce 1804 s Napoleonem, který byl ubytovaný spolu se svým vojskem v sídle firmy 20 rue de Champagne. Díky jeho pozornosti se toto šampaňské vyzdvihlo na vysokou úroveň. Kolekce Brut Imperial se vyrábí na počest Napoleona.

Po tomto zvýraznění začala být spoločnost Moët & Chandon oblíbená mezi osobnostmi jako Alexander II., František II., Arthur Wellesley, 1. vévoda z Wellingtonu, Madame de Staël a také u královny Viktorie. V 20. letech 19. století byla roční produkce 20 000 láhví. Vedení spoločnosti v roku 1832 opustil Jean-Rémy, a nahradil ho jeho syn Victor Moët a jeho zeť Pierre-Gabriel Chandon de Briailles. Po jejich nástupu se změnil název M.Chandon na Moët et Chandon.

V roce 1879 odkoupila firma oblast Val-de-Marne, aby rozšířila výrobu. Taktéž odkoupili oblasti Cramant, Le Mesnil-sur-Oger, Bouzy, Ay a také Verzenay. V té době bylo zaměstnaných u Moët & Chandon 2 000 lidí. Tyto lidé byli velmi dobře sociálně zabezpečení. V roce 1872 byla roční produkce 2 milióny láhví a v roku 1880 už 2,5 miliónů.

Zobrazit méně informací

Související produkty